-
21.04.2025, 19:12
Фото
Кримський колаборант розповів молоді Пакистану про «російський Крим»
-
21.04.2025, 17:54
Фото
У Криму проклали автодорогу для туристів через заповідну зону, знищуючи ялівцевий гай
- 21.04.2025, 16:30
- 21.04.2025, 15:45 Фото
-
21.04.2025, 14:06
Кримські медики допомагають «колегам» на ТОТ Херсонської області
- 21.04.2025, 12:23
-
21.04.2025, 11:00
«Екс-мер» окупованого Сімферополя пішов служити в російське збройне формування
- 21.04.2025, 09:28
-
20.04.2025, 20:29
Водії кримських «швидких» через низькі зарплати йдуть у таксисти
-
20.04.2025, 18:25
В окупованому Криму відзначається брак робітників сільського господарства
-
20.04.2025, 16:22
Російські науковці заявили про «отруйний» виноград в окупованому Криму
- 20.04.2025, 14:19
-
20.04.2025, 12:43
Російська влада дорікнула кримським маріонеткам повільним розвитком енергетики
-
20.04.2025, 11:02
Фото
В окупованому Криму водосховища заповнені менш ніж на 50 відсотків від їхнього максимального обсягу
- 20.04.2025, 08:51
- 20.04.2025, 08:30 Фото
-
19.04.2025, 21:37
У Криму провели «перший республіканський зліт кадетів та юнармійців»
-
19.04.2025, 19:24
У Севастополі дошкільнят вчать шикуватися під російські пісні
-
19.04.2025, 17:21
В окупованому Криму провели «дитячий телеміст» з Іраном та Мадагаскаром
-
19.04.2025, 16:07
Мешканцям окупованого Криму прищеплюють любов до якутської культури
Прихильники російських загарбників широко відзначили 231 річницю першої окупації Криму – так трактують це дату українські історики
В окупованому Криму відзначили «День прийняття Криму, Тамані та Кубані до складу Російської імперії». Про це повідомляє кримський паблік. В урочистих заходах взяли участь представники окупаційної влади та силовиків, а також підконтрольних їм громадських організацій.
Дата, яку відзначили в Криму колаборанти та окупанти, присвячена 231-річчю «Маніфесту» російської імператриці Катерини II від 19 квітня (8 квітня за старим стилем) 1783 року з «Про прийняття півострова Кримського, острова Тамана та всієї Кубанської сторони, під Російську Державу» («О принятии полуострова Крымскаго, острова Тамана и всей Кубанской стороны, под Российскую Державу» – мовою оригіналу).
Український історик Богдан Короленко у своїй статті «Принуждение к союзу», або як Крим «ісконно русскім» став», розміщеної на сайті Українського інституту національної пам'яті, зазначає, що назва цього маніфеста виглядає «політкоректною і навіть благозвучною».
«До речі, (маніфест) закон про Другу анексію Криму, підписаний 21 березня 2014 року путіним має практично ідентичну назву – «Про прийняття до Російської Федерації Республіки Крим про утворення у складі Російської Федерації нових суб'єктів – Республіки Крим та міста федерального значення Севастополя» («О принятии в Российскую Федерацию Республики Крым о образовании в составе Российской Федерации новых субъектов – Республики Крым и города федерального значения Севастополя» – мовою оригіналу), – зазначає Богдан Короленко.
Богдан Короленко на підставі історичних документів у своєму дослідженні відновлює справжню картину так званого «приєднання» та стверджує, що «нехтуючи принципами та нормами міжнародного права, російської імператриця підписала маніфест, який поховав кримськотатарську державність».
Український історик наводить докази того, що як і в 2014 році, так і 231 рік тому окупація півострова без «ввічливих людей» не обійшлася.
«Проте, це вже друге проголошення «незалежності» Криму під російським протекторатом. І другий «союзний» договір. А перший було укладено понад двісті років тому. І як у 2014 р., не обійшлося без допомоги російських озброєних «чоловічків»», – пише історик.
Богдан Короленко також зазначає, пщо підґрунтя для першого російсько-кримського «договору» заклали перемоги Російської імперії вже на початку війни 1768–1774 рр. Влітку 1771 р. Крим було окуповано російськими військами князя В. Долгорукого. Досить скоро кримські татари вповні відчули на собі силоміць нав’язане «благодіяння» нових покровителів.
«В цьому відношенні показовою операція з переселення кримських християн під керівництвом Олександра Суворова (того самого відомого на росії полководця – автор) на території Північного Приазов’я Російської імперії. Фактично це була депортація під приводом постійних утисків, що зазнавали християни від мусульман. В російській та радянській історіографії пануючою була точка зору, згідно якої «добровільне» переселення християнського населення Криму російською владою здійснювалося виключно з міркувань «захисту» кримських християн. Проте, сучасні вчені піддають її справедливій критиці», – стверджує Богдан Короленко.