26.09.2023, 22:37

Є "зерновий коридор" без Росії - друге судно з українським зерном

Експерт Міжнародної Кримської платформи Андрій Клименко

«Це величезна за значенням та наслідками подія», – констатує головний редактор сайту “Blakseanews”, експерт Міжнародної Кримської платформи Андрій Клименко у дописах.

Нещодавно 5-й балкер з портів Одеської області успійшно подолав шлях з Одеси і увійшов до територіального моря Туреччини… Це німецький балкер PUMA  –  IMO 9748265. Flag (Cayman Islands), що перебував в Одеському порту з 2022-02-20, прибувши з італійського порту Равенна, звідки вийшов 13 лютого 2022 року.

Віце-прем’єр Олександр Кубраков, повідомив, що судно завантажено 16 тисячами тонн металу та 14 тисячами тонн ріпака.

У цей же день, 19 вересня цього року, до акваторії порту Чорноморськ увійшов турецький балкер AROYAT. Турецький суховантаж RESILIENT AFRICA, General Cargo IMO: 9257204, дедвейтом 3276 тонн вийшов з Чорноморська з зерном. “Сьогодні 19/09/2023 06:45 – це перший в зерновому коридорі без РФ. Прибув до Чорноморська UA ILK CHORNOMORSK ATA: 2023-09-16 21:37 LT (UTC +3). Вийшов з порту UA ILK CHORNOMORSK ATD: 2023-09-19 06:45 (UTC +3)”,  – зазначив Андрій Клименко у дописі на власній сторінці у Фейсбук.

Зерновий коридор без Росії є. “Це друге судно, яке скористалося тимчасовим коридором для цивільних суден на вхід до порту Чорноморськ з метою експорту агропродукціі для краін Азії. Екіпаж судна – громадяни Єгипту, Туреччини, Азербайджану, Бельгії та Албанії”, – зазначає віце-прем’єр – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.

Судно AROYAT (прапор Палау) вивезло 17,6 тис тонн українськоі пшениці для Єгипту. Ще три нових судна рухаються у напрямку українських портів Південний та Чорноморськ під завантаження експортною продукцією.

За інформацією Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, станом на 26/09/2023 зі 100 суден, що були заблоковані в українських портах на 24/02/2022, залишаються 50 суден: 29 з них – в портах Миколаївської області, 14 – в Херсоні, 5 – в Маріуполі. В портах Одеської області з різних причин залишаються 2 морських судна з числа 41, що були блоковані 24/02/2022. З цих 50 суден 15 належать компаніям-судновласникам з країн ЄС (з них 8 – Греції, 3 – Мальти, по 1 судну – Болгарії, Німеччини, Естонії, Данії), 14 – судновласникам Туреччини, 8 – судновласникам України. Серед інших судновласників – компанії з Норвегії та Китаю, Великої Британії, Чорногорії, Бангладеш, Маршаллових островів, Лівану, Єгипту, Сінгапуру.

258 views
Розгорнути більше...