03.07.2025, 10:05

Кримські колаборанти скаржаться на обмеженість залізничної інфраструктури

В окупованому Криму обмежено пропускну здатність залізничної інфраструктури. При цьому частину квитків на потяги російські туроператори бронюють для організованих туристів, які не завжди доїжджають до півострова. Про це у «прес-центрі "РИА Новости Крым"» заявив «міністр курортів та туризму республіки Крим» Сєрґєй Ґанзій.

Наразі до окупованого Криму з території рф курсує 21 потяг. Щодня прибувають від 10 до 15 складів, більшість – з Москви, а також 3 маршрути з Санкт-Пєтєрбурґа. Загалом кримські потяги охоплюють понад 200 станцій у 46 регіонах держави-окупанта, проте можливості прийому залишаються обмеженими.

«Максимально "республіка" може приймати через залізничні перевезення близько трьох мільйонів осіб в обидві сторони», – уточнив Ґанзій.

Разом з тим, за словами «міністра», попри обмеження, перевізник «Гранд Сервіс Експрес» вживає заходів щодо покращення ситуації: зокрема, у рамках лізингових програм заброньовано усі вагони, які виробляються на російських заводах, щоб збільшити потужності перевезень та оновити склади.

При цьому Ґанзій назвав однією з проблем викуп значної частини квитків туроператорами: це пояснює часті скарги туристів на дефіцит вільних місць, оскільки великі компанії заздалегідь резервують квоти для своїх турів. Однак якщо вони не реалізуються, місця можуть лишатися незаповненими.

«Треба впроваджувати жорсткі вимоги: якщо ти не реалізуєш ту квоту, яку вибрав для себе, якщо потім починаєш здавати квитки, то квота має зменшуватися. Цей момент справді треба дуже жорстко відрегулювати для того, щоб ми розуміли, що в нас потяги у літній період не йдуть до Криму з порожніми місцями», – запропонував «міністр», відзначивши при цьому, що повністю заборонити туроператорам викуповувати місця в потягах неможливо, оскільки саме вони організовують цільові поїздки з гарантованим заселенням в об'єкти на ТОТ АР Крим.

У свою чергу очільник Загальнонаціонального союзу індустрії гостинності Алєксєй Волков відзначив, що аналогічні проблеми має не лише окупований Крим, а й південні регіони держави-окупанта. Зокрема, обмеженою є пропускна здатність Північнокавказької залізниці, з огляду на що він запропонував «поставити три-, чотири- або п'ятиповерхові потяги», оскільки іншого варіанту збільшення рухомого складу «сьогодні просто фізично не існує».

«Крім якихось глобальних завдань, на кшталт прямої електрифікованої залізничної гілки Керч – Сімферополь, треба ще й замислитися про те, що сьогодні частина квитків [на потяги] викуповується не до Криму і не з Криму. Квитки купують громадяни Росії, що їдуть з інших регіонів. Якщо ви подивитися, наприклад, квиток з Керчі, Сімферополь-Ростов або Сімферополь-Краснодар, або Краснодар-Сімферополь, у будь-якому напрямку ви побачите величезну кількість квитків, які перебувають у вільному продажу», – повідомив Волков, запропонувавши в якості альтернативи розглянути розвиток автобусних перевезень, особливо міжрегіональних.

Раніше у компанії «Гранд Сервіс Експрес» повідомляли, що завантаження потягів до окупованого Криму на літній сезон становить 70%, на теперішню глибину продажів реалізовано 1,3 млн квитків. З 30 червня планувалося наростити рейси потягів з Москви до окупованої Феодосії, до трьох разів на 4 дні.

Розгорнути більше...