27.02.2024, 17:07

РФ почала будівництво ділянки нової залізниці з Маріуполя до Криму

Ознаки підготовчих робіт для подальшого будівництва залізниці виявив Центр журналістських досліджень за допомогою аналізу супутникових знімків апарату Європейського космічного агентства. Завдяки свіжим даним наразі вони з великою ймовірністю припускають, де саме нові колії перетинатимуть ТОТ Півдня України.

За даними ЦЖД, роботи на умовній Східній гілці (Ростов – Таганрог – Маріуполь) не припинялися впродовж усього 2023 року. Проте після удару Сил оборони України по новому залізничному мосту в районі. с.Гранітне, – темп робіт сповільнився.

Будівництво на Західній гілці (Маріуполь – Бердянськ – Якимівка) росіяни обіцяли розпочати у першому кварталі 2024 року. Відтак с. Осипенко стане вузловою станцією разом із військовим полігоном поблизу с. Новопетрівка, який військові РФ активно використовують для тренувань і дислокації особового складу.

З цих «вузлів» на схід можуть тягнутися два шляхи. Один – уздовж сухопутного коридору, а за кілька кілометрів від Маріуполя повертатиметься на північ, де з’єднається з наявною залізницею в районі с. Кальчик. Другий – з полігону вздовж узбережжя Азовського моря за маршрутом Новопетрівка – Куликівське – Урзуф – Юр’ївка – Ялта – Азовське – морський порт Маріуполя.

Як повідомляв у січні Центр журналістських розслідувань, Бердянськ планують з’єднати з Маріуполем залізницею у районі станції с. Трояни, що у 20 км на північний захід від міста. Від с. Трояни залізниця прямуватиме до с. Нововасилівка, звідки одна колія піде на Мелітополь, а інша – до Приазовського, звідки далі до Якимівки, яка знаходиться на 20 кілометрів південніше Мелітополя і, на думку окупантів, є менш досяжною для ударів ЗСУ.

Приєднатися до вже наявної гілки Мелітополь – Джанкой росіяни планують в районі с. Кирпичне, що в 10 км на північ від станції Якимівка.

Варто зазначити, на вказаних ділянках не йдеться про укладання залізничного полотна. На даному етапі супутникові знімки фіксують лише підготовку, а саме сліди від роботи важкої техніки з укладання земляних насипів, або розрівнювання ґрунту, де це потрібно.

Водночас на думку Центру, прогрес з будівництва Росією залізничного коридору на додачу до автомобільного – очевидний.

234 views
Розгорнути більше...