04.07.2024, 19:00

Третина піратського флоту РФ з 14-го пакету санкцій ЄС записана на фірми з ОАЕ

Європейський Союз вперше наклав санкції на 27 суден, які, зокрема, причетні до транспортування військового обладнання для Росії і вивезення краденого українського зерна. Як з’ясував Центр журналістських розслідувань, 10 тепер вже підсанкційних морських транспортних засобів належать російським компаніям, переважна більшість з яких вже давно під всіма можливими санкціями.

Водночас решта цього піратського флоту належить судновласникам з Китаю, Казахстану, Сінгапуру, Туреччини і Об’єднаних Арабських Еміратів. «Прописку» в Дубаї мають більшість фірм і, здебільшого – це, так би мовити, компанії одного судна, яке вони отримали вже після початку великої війни в Україні.

Йдеться про великі і малі танкери, що належать 17 компаніям з Азії та Ближнього Сходу. Зокрема, аж десять мають юридичні адреси в Дубаї. Всі без виключення компанії, прописані в ОАЕ, мають у власності лише по одному танкеру і стали судновласниками з 2022 року по 2024 рік.

Після вторгнення в Україну та значно ширших санкцій від колективного Заходу, Емірати стали для Росії своєрідною офшорною зоною з багатьох економічних питань, в тому числі, і в міжнародному судноплавстві.

«Можна очікувати, що підсанкційні судна незабаром отримають нових власників, змінять прапори на щоглах, назви і знову, як і годиться піратам, ходитимуть морями з награбованим, або з вантажами військового призначення. Таку схему Росія вже відпрацювала на практиці із морськими зерновозами», – зазначили розслідувачі.

Джерело: ЦЖР

198 views
Розгорнути більше...