27.11.2025, 09:19

Мешканці окупованого Криму дедалі частіше стали скаржитися до російського центробанку

За три квартали поточного року до банку росії надійшли 1545 скарг від мешканців окупованого Криму: це в 1,5 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року, причому з кварталу в кварталу кількість претензій до фінансових організацій держави-окупанта лише наростала.

Найчастіше мешканці окупованого регіону скаржилися на російські банки: 887 претензій проти 671 торік. Основна частина скарг пов'язана з заходами яких ці банки вживають для боротьби з шахраями та дроперами, – відмовою у проведенні операцій та блокуванням карт. Така тенденція спостерігається на території держави-окупанта та окупованих нею територій України після того, як у липні 2024 року банк росії зобов'язав кредитні організації на два дні припиняти операції, щодо яких виникають підозри.

Кількість скарг на мікрофінансові організації за рік збільшилася більш ніж утричі – з 90 до 165: більша частина стосувалася питань реструктуризації, перерахунку боргу та повернення протермінованої заборгованості.

Зафіксовано невелике збільшення кількості скарг на кібершахрайство та застосування методів соціальної інженерії з 70 торік до 76 цього року.

Скарги на страховиків від мешканців ТОТ АР Крим збільшилися з 52 до 78: найчастіше люди звертали увагу російського регулятора на неправильне застосування коефіцієнта бонус-малус (КБМ) – 20 скарг проти минулорічних 7.

У той же час практично зникли скарги на професійних учасників ринку цінних паперів.

Розгорнути більше...