26.03.2025, 15:24

Держдума росії заборонила рекламу в Instagram

Депутати Державної Думи росії 25 березня 2025 року прийняли поправки до федеральних законів «Про протидію екстремістській діяльності» та «Про рекламу», якими забороняється розміщення реклами на ресурсах "екстремістських організацій та організацій, визнаних небажаними в Росії".

Зокрема, під обмеження потрапляє реклама до Instagram* та Facebook*. Мережа Meta, нагадаємо, також була визнана екстремістською і заборонена в Росії. Відповідний документ опубліковано на порталі Держдуми.

Відповідальність порушення заборони доручається як рекламодавців, і рекламорозповсюджувачів. Розміри штрафів: Для фізичних осіб: 2-2,5 тис. Рублів Для посадових осіб: 4-20 тис. рублів Для юридичних: 100–500 тис. рублів

Закон набуде чинності 1 вересня 2025 року. І, звичайно, його дія буде поширена і на тих територіях України, які Росія тимчасово окупувала (ТОТ).

Аналогічна заборона вже діє на рекламу на сайтах так званих іноземних агентів.

Зазначимо, що цей законопроект було внесено до Держдуми влітку 2024 року. Головним ініціатором його прийняття став речник Держдуми В'ячеслав Володін. 

Він був стурбований тим, що росіяни «бездумно переказують гроші тим, хто навмисно шкодить нашій країні», – цитує Володіна російське видання «Медуза»
Володін вимагав заборонити соцмережі, «чиї власники ведуть відверто недружню політику щодо нашої країни, поширюють свідомо неправдиву інформацію та чужі нам цінності». Володін також був обурений тим, що росіяни продовжують використовувати ці нескріпні та недружні росії ресурси для реклами своїх товарів та послуг.

Згадане видання «Медуза», до речі, 26 січня 2023 року Генпрокуратурою росії теж було визнано «небажаною організацією, яка становить загрозу основ конституційного ладу та безпеки росії», і заблокована в Росії.

Нагадаємо, що після набуття чинності в Росії «Закону про фейки» YouTube перестав платити російським блогерам за рекламу. Потім TikTok заморозив випуск нового контенту – пише російський портал Inc

«І якщо користувачі можуть обійти обмеження за допомогою VPN, то блогери, яким робота на цих майданчиках приносила основний дохід, втратили більшу частину коштів для існування: «імпортозаміщення у цій сфері поки що не працює», – зазначає Inc.

У статті на порталі Inc. розповідається про те, як інфлюенсери, які звикли до мільйонних гонорарів, живуть і на чому заробляють після блокування основних соцмереж, яка була викликана так званою «СВО», і що на них чекає тепер – із запровадженням нових обмежень.

У матеріалі також зазначається, що окрім блогерів, жертвами блокування популярних соцмереж виявилися ще й агентства, які займаються піаром та продюсуванням інфлюєнсерів – їхні збитки обчислюються сотнями мільйонів.

Розгорнути більше...