Підпірна стіна - скандальний об’єкт, розірваний контракт напередодні “ювілею”
21.12.2024, 14:18
Поділитись
Кажуть, у Росії дві біди – дурні та дороги. До цього з упевненістю можна додати ще й будівельників. Принаймні «ремонт» підпірної стіни на одній із вулиць окупованого Севастополя став яскравим підтвердженням цього.
Так, 25 листопада цього року свою першу «річницю» «відзначила» підпірна стіна на вулиці Адмірала Октябрського, яка рівно рік тому не витримала випробування севастопольським дощем і звалилася прямо на проїжджу частину, зачепивши тролейбус, що проїжджав повз.
Однак почалося все задовго до згаданої дати. У 2019 році закінчився капітальний ремонт сходів на вулиці Адмірала Октябрського якраз по непарній – «лікарняній» (неподалік розташовується 1-ша міська лікарня, – авт.) стороні за проєктом ТОВ «Інжсервіс». Причому підрядник – пітерська компанія «Будком» – із безліччю заплутаних пояснень кілька разів відкладала терміни здачі об’єкта.
В результаті робітники, які виклали і верхню по схилу підпірну стіну гранітною мозаїчною плиткою, повторили помилку проєктувальників 80-х років. Радянські будівельники зацементували нижню підпірну стіну та обклали її гранітною мозаїкою. За рік через скупчені води стіни здулися, а плитка почала відвалюватися, тому довелося терміново прокладати в стіні дренажні отвори.
Ремонт 2019 року не лише не передбачав водовідведення у стіні, а й не передбачив ринви, яка б перешкоджала скупченню на сходах дощової води. Ба більше, робітники вирубали дерева, що росли по схилу, коріння яких підтримувало стійкість схилу і поглинало ґрунтові води.
Після першої зливи, що пройшла після закінчення ремонту, дренажні отвори зробили, а от водовідведенням, незважаючи на неодноразові прохання місцевих мешканців, ніхто так і не перейнявся.
Через чотири роки, у червні 2023 року, між сходами та зовнішньою підпірною стінкою почала зростати довга серйозна тріщина.
Тоді ж «департамент міського господарства» окупованого Севастополя вперше повідомив про розробку нового проєкту реконструкції сходів на Адмірала Октябрського, яким, як стало відомо через місяць, за 10 млн рублів зайнялася московська компанія «Міртек». Проєкт мав з’явитися до кінця того ж року.
Незабаром пішохідні сходи з боку 1-ї міськлікарні закрили, проїжджу частину звузили, нанесли тимчасову розмітку та пішохідний перехід.
У зв’язку з тим, що підпірна стіна все більше хилилася у бік дороги і становила вже реальну небезпеку для автомобілістів, на початку вересня під покровом ночі робітники демонтували її верхню частину.
Однак навіть після цього частина підпірної стіни продовжувала нахилятися у бік дороги, про що неодноразово повідомляли стурбовані містяни. Тоді так званий в.о. віце-губернатора Євген Горлов поспішив заспокоїти їх, оголосивши, що питання підпірної стіни стоїть у пріоритеті у «міської влади» та перебуває на особливому контролі.
Після цього чиновник окупаційного уряду Севастополя неодноразово жваво звітував про ситуацію з аварійною ділянкою, а за два дні до обвалення писав, що підпірна стіна відхилилася за 3 місяці максимум на 2,5 см. На місце навіть виїхав «заступник директора ДКУ “Управління з експлуатації об’єктів міського господарства”» Олексій Зубарєв, який пообіцяв, що через 2-3 дні стіну накриють навісом для запобігання накопиченню вологи всередині неї.
Однак не встигли – стіна впала, так і не дочекавшись обіцяного даху, що призвело до кадрових перестановок, які головного «куратора» стіни Євгена Горлова майже не торкнулися.
Тоді «губернатором» окупованого Севастополя було перераховано причини обвалення стіни, які практично повністю повторили висновки експертів – замуровування дренажних труб, вирубування дерев, відсутність водовідведення стічних вод з території лікарні, неякісно виконані підрядником протиаварійні роботи.
В результаті підрядника було відсторонено від проєктування та виконання робіт, а «губернатор» заявив, що буде визначено нового підрядника, який врахує всі помилки.
Найкурйозніше в цій ситуації те, що контракт було розірвано практично через рік після анонсування – 20 листопада 2024 року, – саме напередодні «ювілею». При цьому нових контрактів із проєктування та відновлення підпірної стіни журналістам кримських ЗМІ, які зацікавилися цією темою, у матеріалах державних закупівель виявити не вдалося.
Раніше «голова департаменту транспорту» окупованого Севастополя Станіслав Таматаєв, який став новим «куратором» скандального об’єкта, заявив, що до цієї роботи планують залучити підрядну організацію «ВАД», яка займалася будівництвом «Тавриди».
А щоб стіна не розвалювалася далі, на місці обвалення було встановлено монструозну конструкцію на металевих палях. Спочатку вона муляла очі містянам, проте за цей рік стала вже звичним елементом міського пейзажу.
Тепер містян більше цікавить, скільки ще «роковин» відзначить багатостраждальна підпірна стінка на Адмірала Октябрського, якщо ремонтуватиметься такими темпами.