Прощавайте кримські ВУЗи: вища освіта на півострові не в фаворі

     Всі професії – це заколот

професіоналів проти профанів

Джордж Бернард Шоу

 

У цьому році в освітньому просторі тимчасово окупованого Криму з’явилася нова тенденція – учні масово пішли в середню професійну освіту. Це підтвердила «міністр» освіти окупованого Криму Наталія Гончарова. На засіданні «Ради Міністрів» вона повідомила: «Больше чем на 40% от ожидаемого количества выпускников 9 классов пошли в систему профессионального образования». Проте як завжди чиновники оперують абстрактними поняттями – більше на 40% від якої цифри, від 100 учнів чи від 1000? Спробуємо розібратися в цифрах, а також у причинах збільшення бажаючих вчитися в училищах та коледжах.

Середня професійна освіта окупованого півострову в 2015 році  – це  близько 65 навчальних закладів: біля 60 (http://monm.rk.gov.ru/rus/info.php?id=607653) – в Криму та 6 закладів у Севастополі. В середньо-спеціальних навчальних закладах навчається біля 23 тисяч учнів та учениць (біля 20 тисяч в окупованому Криму та понад 3 тисяч – в Севастополі). Підготовка ведеться по 97 професіям  и 55 спеціальностям. За рахунок бюджету у 2015 році буде прийнято до середніх професійних закладів біля 10 тисяч випускників 9 та 11 класів (8300 місць в окупованому Криму та 1980 – в Севастополі).

В цьому році в 9 класах в окупованому Криму (без Севастополя) навчалось понад 15 тисяч учнів та учениць (для проходження державного випускного екзамену в 9 класі було зареєстровано  15926 людей). Також в цьому  році одинадцятий клас закінчило біля 11 тисяч випускників. Таким чином в минулому та позаминулому році в професійні заклади пішло біля 4 тисяч дев’ятикласників та декілька тисяч одинадцятикласників (всього в минулому році було зараховано до профзакладів біля 7300 учнів).

От і виходить що на 40% – це біля 2 тисяч кримчан. І дійсно, в 2015 році до професійних навчальних закладів було подано 15,3 тисяч заяв абітурієнтів, що практично в 2 рази перебільшує можливості системи професійної освіти. Ще й чиновники окупаційного Міністерства освіти Криму повідомили, що на тисячу збільшили кількість бюджетних місць в закладах середньої професійної освіти.

Чому ж відбулися такі події? Для цього існує декілька причин.

В основному, це «провал» вступної компанії до вищих начальних закладів (детальний аналіз читай в статті «Кримський рахунок або куди зникли тисячі кримських випускників?», який обумовлений тим, що у випускників вузів окупованого Криму просто відсутня можливість подальшого працевлаштування. І не тільки можливість працевлаштування, але й можливість скандалів, пов’язаних із дипломами. Так Азербайджан не визнає дипломи з окупованого Криму, навіть у самому Криму виникають проблеми – капітанія Севастопольського морського порту не визнала дипломи Севастопольського державного університету, КМТК видав недійсні дипломи та інше. Окрім того суттєво змінився ринок праці в самому окупованому Криму, коли люди з вищою освітою стають вже не потрібні, а Росія їх не приймає. Ось і хапаються «за соломинку» батьки та діти анексованого Криму, намагаючись тримати «синицю в руках».

Окупація Росією Кримського півострова призвела до суттєвих змін в освітньому полі. І це тільки початок.

Олег Охредько,

експерт з освітніх питань ЦГП «Альменда»

SHARE

2 COMMENTS

  1. Совершенно верно.Очень много школьников идут в колледжи.И основная причина заключается в отсутствии знаний средней школы.Непонятно как могли получить аттестат средней школы учащиеся если они за 10-11 лет не научились складывать дроби даже.И как могли преподаватели переводить их из класса в класс.По общеукраинской системе за взятку?Самое интересное,что некоторые также оказались студентами например Керченской академии,где готовят судоводителей.Это-не российские стандарты.Поэтому закрываются вузы в Крыму,не все проходят аттестацию.
    Другая причина популярности среднего образования заключается в том,что повышены зарплаты,например,медсестрам в 4-5 раз,открываются новые предприятия,где появляются места с достаточным среднем образованием.
    Хочу сказать,что сейчас российское правительство предусматривает
    создание научно-исследовательских институтов,как и было при СССР,на что выделены средства,и,естественно ,для этого будет подыматься уровень высшей школы.Ну а пока…пожинаем итоги 24 лет коррупции в образовании.

Comments are closed.