Кому в Криму відпочивати добре: дані соцопитування

«Міністерство курортів і туризму» Криму протягом курортного сезону (з липня по вересень) проводило анкетування відпочиваючих і отримало дуже цікаву картину, яка показує хто і чому віддає перевагу Криму.

Кримські ЗМІ радісно підхопили слова «міністра курортів і туризму» Сергія Стрельбицького про те, що абсолютна більшість туристів, що відпочили в Криму в 2015 році (92% – майже рейтинг Путіна), готові повертатися сюди знову і знову. Але насправді тільки 53% погодилися приїхати у наступному році, ще 35% збираються відвідати півострові в найближчі 5 років (мабуть, після будівництва мосту), а 8% категорично відмовляються приїжджати знову.

Хто ж він російський турист, який підтримав заклики влади, відправитися на відпочинок в самий «сакральний» регіон РФ? Майже половина відпочивальників приїхала з  Центрального федерального округу (49%), ще 22% представляють Північно-Західний і Уральський регіони Росії. Російський турист воліє відпочивати на півострові досить довго за мірками сьогодення – 49% перебували в Криму від 7 до 14 днів, а 42% відпочивали навіть більше двох тижнів (путівки в санаторіях бюджетникам видають, як правило, на 21 день). У ті ж Єгипет або Туреччину, наприклад, більше, ніж на тиждень не їздять.

За даними опитування, 36% респондентів приїжджали відпочивати саме в санаторії, і, швидше за все, за бюджетними путівками. Іншими словами з 4,2 мільйонів осіб, які за версією кримської «влади» відвідали Крим, приблизно 1,5 мільйона майже не змогли допомогти місцевому курортному бізнесу, бо не мали вільних грошей на вечері у ресторанах та покупки у кримських досить дорогих для росіян крамницях.

До власників міні-готелів (основний вид бізнесу для жителів курортних регіонів) приїхало близько 7%, приблизно 12% проживали в приватному секторі. Тобто приблизно 700 тисяч осіб залишили гроші власникам приватних готелів та апартаментів, що в рази менше прибутку, що вони одержували раніше, за часи України.

Більшість туристів відвідували Крим заради лікування / оздоровлення (36%) і пляжного відпочинку (31%), і тільки 17% назвали культурно-пізнавальний туризм метою свого візиту на півострів. Іншими словами, сакральність все ж дає про себе знати, тому кримська «влада» вустами «міністра» Сергія Стрельбицького запевняє, що в 2016 році основний акцент зробить саме екскурсійний туризм.

Особливий інтерес представляють категорії відпочиваючих: більшість (39%) склали сім’ї з дітьми, яких традиційно везуть оздоровити до моря. При цьому серед великих компаній  Крим, як майданчик для корпоративного туризму, попитом майже не користується – так відпочивало тільки 7% респондентів.

Серед причин, за якими туристи віддали перевагу окупованому півострову, виділимо три основні: 35% приїжджають сюди постійно і не збираються зраджувати своїм звичкам, 24% приїхали вперше – «вирішили спробувати», і приблизно стільки ж (23%) їдуть тому, що « кримнаш». Це й є той самий «ядерний електорат» Путіна, який пише образливі написи на адресу американського президента на столітніх кактусах в Нікітському ботанічному саду.

Що стосується критеріїв вибору місця відпочинку, то тут думки опитаних розділилися приблизно в однаковій пропорції: 18% вибирали по сайтах готелів (це ті, хто в підсумку відпочивав саме в готелях півострова), на вибір 19% респондентів вплинули соціальні мережі, 21% повірив порадам друзів. Примітно, що інформації туристичних агенцій довірилися тільки 8%, а телевізору і того менше – всього 4%. Хоча при цьому послугами турфірм  скористалися 22% опитаних. Однак майже половина туристів, які відпочили в Криму (48%), самостійно організовували свій відпочинок.

Враження росіян про відпочинок на півострові в цілому виявилися дуже позитивними – повністю виправдалися очікування у 45% туристів, а для 20% опитаних умови були навіть краще, ніж вони очікували. Тільки 10% туристів залишилися незадоволеними відпочинком. Однак, на питання, що ж їм сподобалося найбільше, 63% респондентів назвали природу і море, ще 9% відзначили рівень лікування в санаторіях, а 12% схвалили екскурсійні програми.  При цьому рівень сервісу задовольнив тільки 6% – мабуть, тих, хто жив в готелі типу «Рів’єра Курортний готель Sunrise & SPA», який раніше входив до групи «Редіссон». Хоча теж навряд чи, тому що співвідношення ціна/якість влаштувало не більше 1% відпочиваючих.

Серед головних проблем відпочинку в Криму туристи відзначили  транспортне сполучення (31%), відсутність нормального сервісу (20%), високі ціни (19%), а також непрацюючі банківські картки (14%). Вирішити усі ці проблеми протягом найближчого часу нереально.

Тому, коли кримський «прем’єр» Сергій Аксьонов пропонує росіянам замість Єгипту і Туреччини їхати в Крим, він повинен розуміти, що кримські умови, ціни та сервіс у кілька разів гірше тих, що пропонують закордонні курорти. І росіян в Криму спокушають виключно море і пляжі, які не доступні в осінньо-зимовий період. А для того, щоб зробити півострів привабливішим для відпочинку цілий рік доведеться чимало попрацювати, а головне, вкласти великі кошти, яких немає ні у федеральному, ні в кримському бюджеті. Тому націоналізовані санаторії готові здати в оренду навіть за 1 рубль. Але поки бажаючих не видно.

 

Аліна Громова

для ІА «Голос Криму»

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here